Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/geotecse/test.geotec.se/wp-content/plugins/gravityformsuserregistration/class-gf-user-registration.php on line 990
Warning: Creating default object from empty value in /home/geotecse/test.geotec.se/wp-content/themes/enfold/config-templatebuilder/avia-shortcodes/slideshow_layerslider/slideshow_layerslider.php on line 28 Hjälper proteinpulver verkligen vid viktnedgång? – Geotec
Jag läste artikeln om proteinpulver för viktminskning — de menar att mer protein kan hålla en mätt längre https://www.tillskottsbolaget.se/sv/magazine/vilket-proteinpulver-ar-bast-for-viktminskning Men om det är “värt det” beror på dina vanor. Om du redan äter tillräckligt med protein från mat kan pulver vara överflödigt. För dig som har svårt att få i dig protein eller behöver det efter träning kan det vara praktiskt. Dock – protein från riktig mat ger samtidigt vitaminer, fibrer och mättnadskänsla, vilket pulver inte gör. Jag skulle säga: använd pulver som ett komplement — inte som huvudkälla.
Samma här. Jag ser det som ett verktyg, inte en ersättning för mat. Men när man gör “cutting” är det skönt att ha något som mättar utan massa kalorier.