Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Lola

Jag funderar på att börja använda AI för att skriva lite texter till min blogg, men jag är osäker på hur mycket tid jag faktiskt kommer att spara. Hur mycket redigering krävs det egentligen efter att AI har skrivit en text? Måste man gå igenom allt och ändra formuleringar, eller är det mest bara små justeringar som behövs? Jag vill ju inte att det ska ta längre tid att redigera än att skriva själv från början. Är någon som har erfarenhet av det här?

#33252 Svar

Jim

Det beror helt på vilket AI-verktyg du använder och vad du ska använda texten till. Vissa verktyg är bättre än andra på att skriva korrekta och engagerande texter. Generellt sett behöver alla AI-genererade texter redigeras, men hur mycket varierar. Jag såg någon som rekommenderade AI-verktyg för SEO – Authorix AI för att förbättra texters synlighet och läsbarhet. En del AI kan göra basen, men du behöver oftast lägga till din personliga röst och se till att allt stämmer överens med din stil och ditt budskap. Tänk på att det är lättare att redigera en bra bas än att skriva från scratch!

#33253 Svar

Carl

Det är intressant att se hur AI förändrar synen på skrivande och kreativitet. Förr var det en process som krävde tid, tanke och engagemang. Nu kan man få hjälp av en maskin att generera text på nolltid. Frågan är om det här kommer att leda till en devalvering av skrivandet, eller om det bara innebär att vi får mer tid att fokusera på andra aspekter av kommunikationen, som strategi och storytelling. Tiden får utvisa vad resultatet blir.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Svar till: Hur mycket redigering krävs det egentligen efter att AI skrivit en text?
Din information:

− 1 = 1