Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Jocke

Hej

Min hydrofor vill inte pumpa upp trycket, jag har testat att köra motorn nästan utan vatten utan att få tryck. Har nu satt på en luft-mutter i topp på tanken, fyllt med vatten från slang och sen tryckt i ca 2,5kg luft. Blev ett jädrans tryck, men efter en stund när jag vattnat så försvinnet trycket trots att motorn går. Dvs. motorn bygger inget tryck.
    Hur går man vidare?

#8138 Svar

Fredrik Hansson

Har du vatten i brunnen?

#8139 Svar

Jocke

Ja jag tycker jag borde ha det, det är en sjövatten-ledning.
    Jag vattnade så mkt. igår efter jag matat upp tryck med kompressor så jag tycker att pumpen borde dragit vatten från sjön till slut.
    Det kom ett par skvättar på slutet med skitigt vatten som jag tolkar kom från sjöslangen, eller kan det vara från botten av tank?

Kan det vara så att pumpen kan dra upp vatten från sjöslangen och jobba med tanktrycket från kompressorn?

#8140 Svar

Fredrik Hansson

I regel kan du höra på pumpen om den drar upp vatten eller ej. Kontrollera så att insugningssilen i sjön inte är igensatt och därigenom förhindrar flödet.
    Fungerar det trots detta inte så koppla loss utgående ledning från pumpen och säkerställ om pumpen ger vatten eller ej så du kan felsöka på rätt ställe.

#8141 Svar

Peter Larsson

Jag hade liknande problem i somras. Det som var orsaken först och främst var ett litet litet hål som drog in luft i slangen på ”sjösidan” av pumpen.
    Sen när det hålet var tilltäppt, så hittade jag nästa problem. Insugningsventilen hade lossnat från sitt fäste och sjunkit ner i dyn!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Hydrofor-tryck
Din information:

− 3 = 1