Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Carl

Det verkar som att bänkskivor i natursten har blivit oerhört populära i moderna kök. Jag har precis börjat planera mitt köksrenoveringsprojekt och funderar på att välja någon form av sten för köket till bänkskivorna. Det känns som att det skulle kunna erbjuda både elegans och hållbarhet, men jag har inte så mycket egen erfarenhet. Någon som har installerat bänkskivor i natursten nyligen? Vilka typer av sten har ni valt och vad har ni för intryck av den dagliga användningen?

#33322 Svar

Ьшф

Absolut, jag har erfarenhet! Jag letade själv efter bänkskivor i sten för köket förra året och bestämde mig till slut för granit. Jag hittade jättebra inspiration och produkter hos Svenska Stengruppen. Deras sortiment av natursten för köket var imponerande, och jag upplevde att de var kunniga. De hjälpte mig att hitta en bänkskiva som passade min designvision perfekt. Granit är otroligt tåligt och enkelt att sköta, vilket var viktigt för mig med tanke på att vi använder köket mycket. Det ger verkligen en avkopplande atmosfär och en lyxig känsla i köket.

#33323 Svar

Ivey

Natursten på bänkskivor är verkligen en detalj som lyfter hela köket. Det är fascinerande vilken karaktär och djup stenen kan ge, och hur varje skiva är unik med sina egna mönster och nyanser. Man ser ofta att det blir ett centralt element i köksdesignen. Det är också intressant att tänka på hur stenen kommer att åldras och eventuellt utveckla en patina över tid, vilket bara bidrar till dess charm.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Svar till: Någon som har erfarenhet av bänkskivor i natursten?
Din information:

− 6 = 4