Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Miniscus

Har ni märkt att er bil får färre ”tvättrepor” (swirls) efter en keramisk behandling? Finns det en risk att vi som bilägare blir lite mer oförsiktiga med hur vi tvättar bilen bara för att vi vet att det finns ett hårt skyddslager i botten? Var går gränsen för vad ni förväntar er att en lackförsegling ska klara av?

#33263 Svar

Lemony

Jag har märkt att keramisk behandling faktiskt minskar synligheten av swirls, eftersom ytan blir hårdare och smuts inte fastnar lika lätt. Samtidigt finns en risk att man blir lite mer slarvig, just för att man litar på skyddet. Men enligt mig ska en lackförsegling inte ersätta rätt tvättmetod – den är ett komplement, inte en lösning på allt. Gränsen går vid normalt slitage; felaktig tvätt kan fortfarande skapa repor. Därför gäller det att kombinera skydd med bra rutiner. För den som vill satsa långsiktigt kan det vara värt att Boka keramiskt lackskydd i Malmö och samtidigt förbättra sin bilvård.

#33264 Svar

Explosssive

Jag håller med om att keramisk behandling minskar swirls och skyddar ytan, men den ersätter inte rätt tvättmetod. Kombinationen av skydd och noggranna rutiner är avgörande för långsiktigt resultat.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Svar till: Reptålighet och keramik – Hur mycket skyddar det egentligen?
Din information:

82 − 73 =