Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Jonny Andersson

HAr problem att få trycket att bli bra  efter att vatten ledningen har frysit. Trycknålen hoppar upp och ner och efter jag pratat med en vvs tekniker säger han att jag skall tömma hydrofortanken och ge den rätt luft tryck och sen sätta på vatten pumpen igen. Men hydrofortanken "well mate" har inget vatten i sig så jag förstår inte riktigt hur han menar?

#8561 Svar

Anders Nelson

Jo han har rätt, du har antingen en blåsa eller ett membran och då har du vatten på ena sidan av membranet och luft på det andra.
    Men är membranet trasigt så får du ingen funktion eller dålig sådan då hela tanken så småningom blir full med vatten.
    Jag tror att Well Mate idag har en ren hydrofortank i glasfiber utan membran, är det en sådan du har så får du leta felet någon annanstans.
    Har kanske tryckmätaren frusit sönder?

#8562 Svar

Jonny Andersson

Ja, jag har en well mate av glasfiver utan membran och Ja, mätaren har nog frusit sönder. För när jag tömde hela systemet stog den fortfarande på 4 bar. Men den visar väl trotts allt bara trycket. Och har allt funkat förut innan det frös skall väl inget vara annolunda med själva systemet för att mätaren är trasig?

#8563 Svar

Anders Nelson

Ja byt din mätare så blir anläggningen som den var förut.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Well mate
Din information:

35 − = 27