-
FörfattareInlägg
-
Lars NilssonNär jag spolar i kranen så sjunker trycket till noll för att sedan gå upp till 4,5( pulserar)Har provat att tömma hydroforen för att sedan fylla på den, men den verkar inte ta emot något vatten. Vad är felet?
Anders NelsonGör så här:
Stäng av elen till pumpen.
Töm hydroforen genom bottenpluggen.
Sätt tillbaks bottenpluggen.
Kolla din tryckströmbrytare, normalt tillslagstryck ca 2,5 kg och frånslag som du har idag 4,5 kg.
Starta pumpen och nu bör anläggningen fungera.
Lars NilssonHej!har provat göra det du sa men det fungerar ej. Direkt jag slog på pumpen for trycket upp till 4.5 och det var alldeles tyst, det verkade som om det inte fylldes på något vatten i hydroforen. Hur kontrollerar man att trycket är som det ska vara. Det sittet en svart dosa på inloppsvattnet som reglerar trycket men det finns ingen stanns att reglera något tryck på den, bara ett av och på vred. Det är även kopplat en strömbrytare till den tryckregulatorn eller vad det kan heta. Det sitter på toppen av hydroforen en slags luftnippel, jag provade att öppna den då kom det vatten ur den, det skall väl komma luft ur den? Har du någon teori yterliggare vad felet kan vara. Med vänliga hälsningar Lars!
Anders NelsonSom du beskriver det hela så har du sannolikt en trycktank som skall förkomprimeras med 1-1,5 kg tryck.
Börja om igen genom att göra systemet trycklöst och tappa ut allt vatten ur tanken.
Pumpa sedan in luft genom nippeln på toppen 1-1,5 kg och kör igång systemet igen, funkar det inte då så är det sannolikt din tryckströmbrytare som är felaktig.
Du bör ha en skötselanvisning på din trycktank, leta i gömmerna.
Anders NelsonÄr det en trycktank du har så kan membranet/gummiblåsan vara trasig och det lutar åt det hållet då du får ut vatten genom luftnippeln.
Lars NilssonHej! Hydroforen fungerar nu sen jag med en kompressor fyllt i luft. Men det verkar inte vara mycket vatten i den, nästan tom.
Tack för hjälpen! Lars.
Anders NelsonNär du har fullt tryck i hydroforen så skall du ha 2/3 vatten och 1/3 luft.
-
FörfattareInlägg
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Vill du sända brev till oss (inte paket)? Då är adressen Box 1127, 221 04 Lund.
Postpaket sänder du till:
Vill du ringa oss? Vårt växelnummer är 075 700 88 20